Hi Frank,
Wat ik vreemd vind aan je vraag is dat meestal de laptop problemen geeft omdat die juist vaker een kleiner scherm hebben, het gaat dan om de resolutie ofwel het aantal pixels. Pd werkt het best met 'full hd', dat is 1920x1080 en dat is de resolutie die het grootste deel van de desktops hebben. Laptop is vaak 1366×768 en dan krijg je bv dat de kleine aspecttabel naast het wiel niet helemaal zichtbaar is.
Dus dat snap ik even niet. Op de plaatjes zie je hoe het bij mij op de desktop uitziet, met de elemententabel en de objecten, waaronder dus bv gecorrigeerde zw maan.
Wat wel zou kunnen is dat je op die desktop het lettertype op groot hebt staan, zie plaatje van instellingen, als je dat op 125 of 150 hebt staan moet je eens proberen dat op 100 te zetten, je kan dat vinden door rechtermuisklik op de desktop en dan instellingen.
Ik heb een screenshot gemaakt van een aspecttabel op laptop resolutie, dat ziet er inderdaad niet goed uit, ik ga ermee aan de gang.
Tenslotte nog, het helpt als je screenshots kan plaatsen hier, in pd kun je horoscoop - print etc. - bewaar plaatje doen, als je dat ergens in een map zet, en vervolgens als je hier antwoord, klikt op 'Attachments and other options' kun je dat bestand vervolgens weer kiezen en wordt het bij je post gezet. Dat kun je dan evt. met meerdere bestanden doen.